DRAAMA 2017

/ muljed / hetked / killud / fragmendid / katked / festivalist DRAAMA 2017

Draama 2017: Visuaaltehnoloogia näitus

36693452590_d328d3da7d_o

Autor: Rasaa Etten

Draama festivali raames on Tartu Uues Teatris ja Vanemuise väikses majas avatud Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia teatrikunsti visuaaltehnoloogia üliõpilastööde näitus.

Valguskujundaja eriala 4. kursusel õppiv tudeng Mari-Riin Villemsoo on näitusele toonud oma fotoõpetuse tööd (juhendaja Arvo Iho), mille hulgas on portreesid, maastikke, aga ka muud. Ta kirjeldab näitust kui oma esimest tõsisemat ja läbimõeldumat kokkupuudet fotograafiaga. “Ma olen pidanud mõtlema, mida pildistada, miks pildistada ja kuidas seda teha. Ülesandeid oli palju ja need olid väga erinevad, kuid fotodel pidi olema mõte ja sügavus, portreedel säilima silmasära ja maastikul struktuur. Just maastike jäädvustamine oli minu arvates valguskujundajana kõige olulisem, sest minu töö ongi ju imiteerida elu nii, nagu see on looduses! Fotoõpetus oligi selles võtmes vaadet avardav ja õpetas kontsentreerima tähelepanuvõimet teisiti.”

“Ma ei ole varem mõelnud selle peale, kuidas on valguskujundajaks õppimine muutnud keskkonda minu ümber, kuid praegu sellele mõeldes võiks öelda, et olen liikunud tühjema ruumi poole ka oma kodus: vähendanud müra, võtnud ära asju, millel pole ülesannet. Ka oma loomingus olen ma minimalistlikuma valguskujunduse austaja. Mulle ei meeldi plõksutamine, mis midagi ei muuda,“ ütleb Mari-Riin.

Etenduskunstide multimeediaspetsialistiks õppiv Carmen Seljamaa on samuti näitusel esindatud. „Kõige enam õppisin fotoõpetuses ehk kompositsioonitunnetust ja kadreerimist ning arenes üldine visuaalne intelligentsus, mis mõjutab ka igapäevaelu ja keskkonna kujundamist enda ümber. Vaatajale võiks näitusel olla kõige huvitavam aga just see, kuidas igapäevastest asjadest saab läbi foto kunsti luua,“ sõnab ta. Ka Mari-Riin soovitab näituse külastajatel proovida ära arvata, millised fotod on teinud dekoraator-butafoor ja millised valguskunstnik. „Ma arvan, et see erisus on olemas ja see võiks väga huvitav olla,“ lisab ta.

Dekoraator-butafooriks õppiv Kerli Kore töid võib leida fotode, teatrimaskide, pildiraamide ja „veriste“ särkide hulgas. Kui maskide ja särkide kujundamine oli täiesti uus kogemus, siis pildiraami tegemisel pidid nii tema kui teiste tööde autorid erinevaid tehnikaid iseseisvalt kombineerima. Just raame soovitab Kerli erilise hoolega uurida. „Eks see teatrimaailm üks suur pettus ja ninapidi vedamine ole,“ lisab ta ja ütleb, et näituse külastaja võiks proovida mõistatada, milliseid leidlikke materjale on erinevad tudengid pildiraamide juures kasutanud.

Eksponeeritud tööd on valminud erialatundides, kus õpitakse tundma butafooria valmistamisel kasutatavaid enamlevinud materjale ning värvide ja maalimisvõtete koosmõju. Fotode kõrval moodustavadki teise suure osa näitusest tööd, mille teostamisel on tudengid omandanud kogemusi erinevate värvide ja materjalide kasutamiseks ja töötlemiseks.

Näitus on avatud Tartu Uues Teatris kuni laupäeva õhtul kella 20ni ja Vanemuise väikeses majas enne ja pärast etendusi.

Lisa kommentaar

Information

This entry was posted on 08.09 2017 by in Festival 2017.

Navigeerimine